کلاس آنلاین

آموزش آنلاین (مجازی) چیست؟

اتد پلاس

تکنولوژی های روز، کم کم جایگاهشان را در زندگی انسان امروز پیدا کرده اند. دنیای امروز با توجه به گسترش بیماری همه گیر مانند کرونا ویروس دیگر بدون استفاده از این وسایل مدرن مانند گوشی های هوشمند ، رایانه ها و اینترنت، ممکن نیست. همه چیز به سمت مکانیزه و هوشمندتر شدن حرکت می کند و برای هر نیاز یک محصول تکنولوژیک خلق شده است. اینترنت و فضای مجازی هم در این پیشرفت روز افزون بی تاثیر نیستند. تاثیری که باعث شده است که کاربران زیادی برای یافتن بهترین نرم افزار کلاس مجازی جستجو کنند.

 

 

 

 

 

 

شروع فعالیت آموزش آنلاین با ارائه مطالب متنی بوده است. مطالبی که به صورت فایل کتاب الکترونیکی یا ای‌بوک ارائه می شدند .اولین قدم ها برای دریافت خدمات آموزشی نیز همین کتاب های آموزشی بودند. بعد از آن و با گسترش دستگاه های تکنولوژیک، ارتباط صوتی و ویدیویی نیز امکان پذیر شد. به طوری که امکان تحصیل از راه دور نیز فراهم شد.

آموزش مجازی آنلاین

آموزش مجازی (virtual learning ) و یا به عبارت دیگر آموزش الکترونیکی (e-learning ) بر بستر اینترنت از راه دور امکان‌پذیر است.  امروزه آموزش  بر پایه موبایل (m-learning) به کمک آماده  که طی یک ارتباط معلم و دانش آموز در یک زمان مشخص وارد کلاس مجازی شده و در یک محیط مجازی با یکدیگر در تعامل قرار میگیرند. در آموزش مجازی آنلاین مدرس می تواند با ارائه فایل های پی دی اف و اسلایدهای پاورپوینت و صدا و تصویر خود مباحث آموزشی مورد نظر را با دانش آموزان  در میان بگذارد. اشتراک گذاری دسکتاپ کامپیوتر مدرس و نمایش محیط نرم افزارهای مختلف به صورت زنده به فراگیران ، امکان آموزش عملی موضوعات مختلف همچون کار با انواع نرم افزارها را ایجاد می کند.

 

لایو

آموزش آنلاین، یادگیری برنامه ریزی شده ای است که در آن معمولاً یادگیری و آموزش در محیط های جدا از هم صورت می گیرند. به همین دلیل آموزش آنلاین، به تکنولوژی های ارتباطی و نهادی برای طراحی و برنامه ریزی آموزش نیازمند است.یادگیری آنلاین فقط بر روی نیاز های یاد گیرنده برای رابطه با مدرس تمرکز می کند، درحالی که آموزش آنلاین باید شامل دو طرف ارتباط، یعنی مدرس و یاد گیرنده باشد.

کلاس آنلاین یا سامانه آموزش مجازی یک محیط آموزش و یادگیری است که در آن به شرکت کننده ها آموزش از راه دور ارائه می شود و آن ها می توانند تنها در یک سیستم اینترنتی باهم ارتباط برقرار کنند، تعامل داشته باشند، سخنرانی ها و ارائه ها را مشاهده کنند و در آن بحث  شرکت و تعامل کنند . این محیط اغلب با یک سیستم وب کنفرانس کار می کند که به چندین کاربر اجازه می دهد که در زمان مشابهی به اینترنت متصل شوند که به کاربران اجازه می دهد که از هر نقطه ای که هستند در کلاس آنلاین شرکت کنند.

پخش زنده (لایو) اتد پلاس

لایو اتد پلاس به پخش زنده ویدیو در پلت فرم اتد پلاس  گفته می‌شود و از طریق بخش رویداد اتد پلاس  قابل دسترسی می‌باشد. با استفاده از قابلیت لایو استوری می‌توانید به طور همزمان دانش آموزان خود در ارتباط بوده و به طور زنده پاسخ نظرات آن‌ها را بدهید. امروزه لایو استوری از جمله ساده‌ترین و لذت بخش‌ترین ابزار ضبط و پخش ویدیو به صورت زنده می‌باشد.

این ویژگی در میان معلمان بسیار پر‌طرفدار است. مثلاً یک معلم می‌تواند طبق برنامه کلاسی خود، با دانش آموزان به طور زنده صحبت کند و به سوالات آن‌ها پاسخ دهد.

چگونه در  اتد پلاس ویدئوی لایو استوری بگذاریم؟

۱)آیکون رویداد

آیکون رویداد را در بالا و سمت راست صفحه اصلی اتد پلاس  لمس کرده تا بخش رویداد  برای شما به نمایش در بیاید.

اتد پلاس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۲) انتخاب نوع پخش زنده  

کاربر میتواند لایو را بصورت یک طرفه و یا تعاملی با دانش آموزان خود برقرار کند.

انتخاب پخش زنده

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۳) انتخاب کلاس یا شخص برای شروع پخش زنده

انتخاب کلاس پخش زنده

۴) برگزاری لایو توسط معلم و استفاده از ابزار های لازم

الف) استفاده از ابزار ضبط لایو

ب) استفاده از ابزار واتبرد

ج ) اشتراک گذاری

د) باز و بسته کردن پیام توسط دانش آموز

ه) مشاهده تمام دانش آموزان در لحظه

و) دعوت دانش آموز در لایو تعاملی

ز) مشاهده لیست دانش آموزان حاضر در لایو

و…

کلاس مجازی

ذخیره لایو

از قابلیت های اتد پلاس ذخیره لایو است .معلم میتواند در زمان برگزاری لایو هنگام تدریس هر زمان که تشخیص دهد لایو آموزشی خود را شروع به ضبط کند و در پایان گزینه توقف ذخیره لایو را انتخاب کند به این صورت لایو توسط معلم قابل ذخیره خواهد بود.