واقعیت افزوده در معماری
واقعیت افزوده در صنعت
بهمن ۱۷, ۱۳۹۷
واقعیت افزوده در تبلیغات
واقعیت افزوده در تبلیغات
بهمن ۲۳, ۱۳۹۷

واقعیت افزوده در معماری

مانند بسیاری از صنایع دیگر تکنولوژی واقعیت افزوده، دنیای طراحی داخلی را نیز دگرگون کرده اند. از معماری تا طراحی داخلی و تکنولوژی های مرتبط شیوه های جدیدی برای ساخت محل کار و زندگی ما به کار گرفته اند.

برای یک معمار، VR رویاییست که به حقیقت پیوسته است. تا قبل ازاین ، معماران برای مشاهده ی نتیجه ی کار خود مجبور بودند هفته ها و ماه ها منتظر بمانند. طراحی های یک معمار بر روی نقشه ایده و خلاقیت اوست ،ممکن است آنچه روی نقشه طراحی شده دیدگاه یک معمار را نشان دهد ولی نمی توان این دیدگاه را به صورت واقعی تجربه کرد و به این منظور زمان، پول و نیروی کار ماهر را باید به کار گرفت.

اگرچه ماکت های معماری مفید هستند ولی نمی توانند جایگزین مقیاس های واقعی باشند. یک ماکت کوچک مفید تر از نقشه ی چاپی یا مانیتور دو بعدی کامپیوتر است، اما نمی تواند گستره ای  را که معماران در هنگام طراحی نقشه های خود به آن پرداخته اند را بیان کند. علاوه بر این ساخت ماکت ها هزینه برمی باشد و نمی توان پس از ساخت در آن ها تغییری به وجود آورد.

ازطرفی واقعیت افزوده طرح ها را در مقیاس واقعی، سریع و ارزان در اختیار کاربران قرار می دهد

اپلیکیشن واقعیت هوشمند اکلار

اپلیکیشن واقعیت هوشمند، همگرایی جذابی بین گوشی های هوشمند،  و واقعیت افزوده است که برای معماران حرفه ای و کاربرانی که طرح های خود را به این سرویس منتقل می کنند تا به فایل های سازگار با واقعیت هوشمند تبدیل شود، طراحی شده است. هنگامی که فایل در اپلیکیشن گوشی هوشمند بارگذاری شود، کاربران می توانند آن را روی نقشه ی کاغذی اسکن کرده وبه واقعیت افزوده تبدیل نمایند.

عملکرد این اپلیکیشن، مسیری جذاب برای معماران است .که در آن می توانند با طرح های خود قبل از اجرا، ارتباط برقرار کنند.

این نرم افزار با تکیه بر نقشه های کاغذی به معماران اجازه می دهد تا از مهارت ها ی خود برای تکمیل طرح ها ،در دنیای مجازی، استفاده کنند.

در  طراحی داخلی خانه، استفاده از AR بیشتر رایج است. با اینکه معماران به صورت تخصصی آموزش دیده اند .ولی تقریبا همه ی آن ها در طراحی داخلی نیازمند کار بیشتر،هستند.

ظهور واقعیت افزوده به این مفهوم هست  که ،فرصت های بیشتری نسبت به قبل برای دکوراسیون های مختلف یک خانه ،بدون پرداخت  هزینه ای، وجود دارد.

 

مقالات مرتبط

واقعیت افزوده چیست؟

واقعیت افزوده در آموزش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

15 − سیزده =