واقعیت افزوده در تبلیغات
واقعیت افزوده در تبلیغات
بهمن ۲۳, ۱۳۹۷
هوشمند سازی
هوشمند سازی مدارس دنیا
بهمن ۲۴, ۱۳۹۷

 

هوشمند سازی مدارس چیست؟

هوشمد سازی مدارس

مدرسه هوشمند درواقع مدرسه‌ای است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری اطلاعات کامپیوتر و شبکه انجام می‌گیرد که در جهت فرآیند یادگیری و بهبود مدیریت به‌صورت سیستمی نظام‌یافته سازمان‌دهی می‌شود تا کودکان و دانش‌آموزان را برای عصر اطلاعات آماده سازد.

روزهای مدرسه بهترین بخش زندگی یک فرد است که چیزهای جدیدی یاد می‌گیرند، دوستان جدیدی را می‌یابند و راهنمایی خوبی از معلمان دریافت می‌کنند. درواقع، این‌جایی است که شخصیت یک دانش‌آموز شکل می‌گیرد.

یک کلاس هوشمند از ابزارهایی نظیر لپ‌تاپ‌ها، نمایشگرها و پروژکتورها برای افزودن یک اثر بصری به یادگیری   استفاده می‌کنند.

 

هوشمند سازی مدارس

بگذارید نگاهی به مزایای کلیدی یک کلاس هوشمند داشته باشیم.

۱)دسترسی آسان به اطلاعات آنلاین:

به‌عنوان‌مثال ، یک کلاس هوشمند شامل ابزارهای مختلف با اتصال به اینترنت مانند تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ است که دانش‌آموزان می‌توانند به‌راحتی به اطلاعات آنلاین دسترسی پیدا کنند.

۲)دستگاه حضور و غیاب که ورود و خروج دانش‌آموزان و کارکنان مدارس را ثبت می‌کند و اطلاع از ورود و خرج دانش‌آموزان را در اختیار اولیا قرار می‌دهد.

هوشمند سازی مدارس

 

۳) ابزارهای دیجیتال به بهتر شدن موضوعات کمک می‌کند:

یک تصویر ساده می‌تواند هزار کلمه را جایگزین کند و استفاده از چنین ابزارهای آموزشی در کلاس‌های هوشمند باعث می‌شود که یادگیری مؤثرتر شود.

۴) یک‌راه حل هوشمند برای غایبان:

کلاس‌های هوشمند همیشه ثبت می‌شوند، بنابراین از دست دادن یک کلاس چندان هم مشکل‌ساز نیست. غایبین می‌توانند هر زمان از ضبط ویدئوی جلسه استفاده کنند و از کلاس بهره ببرند.

امتحانات آنلاین نیز برای دانش‌آموزانی که قادر به انجام آن در روز امتحان خاص نیستند، در دسترس هستند.

این نوع یادگیری باعث افزایش سطح شفافیت بین معلمان و دانش‌آموزان می‌شود.

۵) ابزارهای دیجیتال جایگزین مقالات:

اکثر شرکت‌ها در حال حاضر بی کاغذ هستند. با استفاده از یادداشت‌های دیجیتال، کلاس‌های هوشمند راهی برای جایگزینی استفاده از کاغذ را پیشنهاد می‌دهند. بنابراین دلیلی برای چاپ و فتوکپی که دلیل اصلی تولید ردپای کربن است وجود ندارد. درواقع کلاس‌های هوشمند ، راهی هوشمندانه برای داشتن یک محیط سبزتر هستند.

۶) یادگیری با متخصصان موضوع:

در کلاس‌های معمولی مجموعه‌ای از معلمان را برای رسیدگی به موضوعات مختلف انتخاب می‌کنند که در طول سال باقی خواهند ماند اما کلاس‌های هوشمند اغلب شامل جلسات سخنرانی ویدئویی از متخصصان مربوط به هر موضوعی می‌شوند که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا سطوح درک بیشتری از موضوع را درک کنند. با برقراری ارتباط با متخصصان موضوع، دانش‌آموزان فرصتی برای یادگیری موضوع از یک دیدگاه متفاوت دارند که به آن‌ها کمک می‌کند تا درس‌های سخت را با سهولت یاد بگیرند.

۷) سرگرم‌کننده و پر از یادگیری:

کلاس‌های هوشمند شادتر هستند و خستگی‌های حاصل از سخنرانی‌های یک‌طرفه وجود ندارد.

استفاده از ابزارهای دیجیتال جلسات یادگیری را سرگرم‌کننده‌تر از می‌کند.

 

۸) می‌توان فن‌آوری‌های جدید را یاد گرفت:

یادگیری هوشمند درواقع فرصتی برای دانش‌آموزان برای برقراری ارتباط با ابزارهای الکترونیکی مختلف فراهم می‌آورد و بنابراین فناوری‌های جدید را یاد می‌گیرد.

۹) نمرات بهتر برای دانش‌آموزان:

بر اساس تحقیقات و نظرسنجی‌های مختلف، مدرسه هوشمند به دانش‌آموزان کمک می‌کند که نمرات بهتری را کسب کنند.

این روش یادگیری پیشرفته، انعطاف‌پذیری زیادی برای دانش‌آموزان با روحیات مختلف دارد.

۱۰) بردهای هوشمند که جای تخته‌های سیاه را گرفتند:

این بردها با استفاده از نرم‌افزارهای موجود قابل‌نصب، امکانات مختلفی شامل امکان نوشتن، ضبط تصویر و فیلم از دروس، ورود و خروج فایل‌های صوتی و تصویری و نوشتاری را فراهم می‌کند.

هوشمند سازی مدارس

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دوازده + 10 =