هوشمند سازی مدارس چیست؟
هوشمندسازی مدارس چیست؟
بهمن ۲۴, ۱۳۹۷
کارت هوشمند دانش آموزی
کارت هوشمند دانش آموزی و دستگاه حضور و غیاب
بهمن ۲۴, ۱۳۹۷

یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌هایی که کشورهای جهان سوم ناخواسته به خود وارد می‌کنند، بهره‌وری از سیستم آموزشی فرسوده و تاریخ‌مصرف گذشته است. دنیا حالا به‌جایی بهتر تبدیل‌شده کودکان ذهنی باز و قدرتمند دارند، در خیال‌پردازی معرکه‌اند و اگر ابزار و دانش کافی در اختیارشان قرار بگیرد، می‌توانند دنیا را خیره کنند.این بار به سراغ مدارس خاص دنیا رفته‌ایم، مدارسی که با طراحی‌های خاص یا متودهای آموزشی منحصربه‌فرد، دانش‌آموزان بهتری به جامعه تحویل می‌دهند.

مدرسه شناور ماکوکو

طی سال‌های اخیر در آب‌های ساحلی ماکوکو نیجریه ،یک مدرسه خودنمایی می‌کند. این مدرسه شناور بر روی آب‌های ساحلی در حال حرکت است. این مدرسه هوشمند دارای سیستم‌های هوشمند، شامل نرم افزار مدرسه، کتابخانه دیجیتال. سالن اجتماعات، سالن بازی و کلاس‌های درسی با گنجایش ۱۰۰ دانش‌آموز می‌باشد.

مدرسه restad Gymnasium دانمارک

یکی دیگر از طراحی‌های منحصربه‌فرد مدرسه هوشمند ، مدرسه‌ای به شکل استوانه‌های کوچک با ظرفیت ۴۰۰ دانش‌آموز است. در این نوع طراحی مدرسه ارتباطات بسیار نزدیک و کارامد می‌باشد. در این‌گونه مدارس دانش‌آموزان با استفاده عناصر تکنولوژیکی ارتباط نزدیک‌تری با معلم خوددارند.سازندگان این مدرسه دانمارکی اعتقادی به روش‌های سنتی تدریس ندارند و نمی‌خواهند دانش‌آموزانشان با شیوه‌های قدیمی درس را فراگیرند. مدیران و معلمین این مدرسه معتقدند با باز گذاشتن فضا می‌توانند دانش‌آموزان را به تفکری منعطف‌تر دعوت کرده و قدرت تفکر به آن‌ها بخشند.این فضای پرنور، باز و راحت، دانش‌آموزان را ازلحاظ ذهنی آماده و آرام نگه می‌دارد و برای مطالعه تشویق می‌کند .

AltSchool ایالات‌متحده آمریکا

AltSchool همان مدرسه‌ای است که نخبگان برای فرزندان خود آرزو دارند. کودکان از همان ابتدا با وسایل الکترونیکی متعدد کار می‌کنند و مهارت‌های روز دنیا را به دست می‌آورند.موفقیت مدرسه طی یکی دو سالی که از عمر آن گذشته به‌قدری بوده که حالا شعبه‌های دیگری از آن در حال راه‌اندازی است و کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۴ سال می‌توانند در آن به تحصیل بپردازند.

به‌کارگیری مدرسه هوشمند سامسونگ دریکی از مدارس کره‌جنوبی

سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که درزمینهٔ سیستم‌های آموزشی پیشرفته فعالیت می‌کند. چندی پیش، این شرکت برنامه «مدرسه هوشمند» خود را دریکی از مدارس کره‌جنوبی، با نام Gyeseong، اجرا کرد . مسئولین این مدرسه در جستجوی راهی بودند تا بتوانند دانش‌آموزان را بیشتر و بهتر در فرآیند یادگیری درگیر کنند. آن‌ها به دنبال سیستمی می‌گشتند تا با بهره‌گیری از آن، دانش‌آموزان در بیرون از کلاس هم به مطالب درسی دسترسی داشته باشند. بنابراین مسئولین مدرسه تصمیم گرفتند از فناوری‌های جدید سامسونگ برای دست‌یابی به این اهداف استفاده کنند.این طرح، یک شیوه آموزشی چندرسانه‌ای و تعاملی است که با بهره‌گیری از دستگاه‌های برد الکترونیکی و موبایل سامسونگ انجام می‌شود. هدف از اجرای این برنامه، افزایش اشتیاق کودکان برای فراگیری مطالب از طریق شرکت در فعالیت‌های تعاملی در کلاس است.استفاده از سیستم مدرسه هوشمند، محیط آموزشی پویایی را در اختیار کودکان قرار می‌دهد و باعث بهبود تمرکز آن‌ها می‌شود. افزایش علاقه به یادگیری، غنی‌تر ساختن ارتباط دانش‌آموزان با آموزگار و … از دیگر مزایای سیستم مدرسه هوشمند سامسونگ است

مدارس استیو جابز در هلند

این مدارس عادی نیستند؛ تمام‌کارهای آموزشی توسط آی پد صورت می‌گیرد.دانش‌آموزان با استفاده از آی پد در یک کلاس دیجیتال مشغول درس خواندن می‌شوند و به محیطی کاملاً سه‌بعدی دسترسی پیدا می‌کنند که به آن‌ها امکان جابه‌جایی بین کلاس‌های درس را هم می‌دهد. والدینی هم که همیشه نگران بودند فرزندانشان در مدرسه چه می‌کنند قادر خواهند شد فرآیند پیشرفت آن‌ها را با استفاده از یک اپلیکیشن به نام iDesk دنبال کنند. دانش‌آموزان نیز ملزم هستند از طریق اپ sCoolTool که توسط TikTik ساخته‌شده روند پیشرفت و دستاوردهای خود را ثبت کنند. با تمام اینها، آموزش تنها مربوط به کلاس درس نیست. برای فراهم کردن تجربه یادگیری واقعی‌تر، این سیستم شامل امکاناتی نظیر زمین‌بازی sCoolSpace است که یک محیط مجهز به واقعیت افزوده به شمار می‌رود و در آن بچه‌ها می‌توانند بدون خطر در کنار هم حضور یابند.

این محیط‌های آموزشی به خاطر استفاده از آی پد به‌عنوان وسیله درسی اصلی‌شان است که مدارس استیو جابز نامیده شده‌اند.

1 دیدگاه

  1. سهرابهمتی گفت:

    سلام آموزش فرزندان به شیوه جدید بسیار خوب هست . باید محیطی برا پس از فارغ التحصیل شدن برای کار و پیشرفت جامعه نیز برنامه ریزی شود . اگر غیر از این باشد . تلاش برای اموزش نوین نیز بی نتیجه می ماند .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

سه × 3 =