تکنولوژی در برابر کرونا
تکنولوژی در برابر کرونا ویروس در کشور
آبان ۳۰, ۱۳۹۹
با اتد پلاس رایگان کلاس مجازی را شروع کنید
آبان ۳۰, ۱۳۹۹

اتد پلاس،گوگل هنگ‌اوت، سیسکو وبکس‌میتینگ، زوم‌میتینگ، اسکایپ، فری‌کنفرانس و جیتسی ازجمله اپلیکیشن‌های رایگان و برتر برای برگزاری ویدئوکنفرانس هستند که در این مطلب زومیت، با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

با شیوع بیماری کرونا، بسیاری از کسب‌وکارها به دورکاری روی آورده‌اند. با اینکه دورکاری از مزایای مختلفی مانند کاهش هزینه‌ها برخوردار است، مدیریت نیروها شاید مشکل‌ساز باشد.

طبیعتا یکی از روش‌های مهم برای مدیریت نیروهای دورکار، استفاده از پیام‌رسان‌ها است؛ اما راه بهتری نیز وجود دارد. برای مثال، می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی با قابلیت برگزاری ویدئوکنفرانس استفاده کنید. این اپلیکیشن‌ها به شما اجازه می‌دهند هم‌زمان با چند نفر تماس ویدئویی برقرار کنید و در برخی از آن‌ها نیز امکانات بیشتر ازجمله امکان به‌اشتراک‌گذاشتن فایل‌ها و اسناد وجود دارد.

درادامه، ۶ اپلیکیشن از اپلیکیشن‌های برتر برای برگزاری ویدئوکنفرانس را معرفی می‌کنیم. با زومیت همراه باشید.

اتد پلاس

اتدپلاس

امکان برگزاری کنفرانس به‌مدت نامحدود و حداکثر با حضور۱۰۰۰ مشارکت‌کننده

اگر در etoudplus.ir ثبت نام کنید میتوانید به راحتی از این نرم افزار آموزش مجازی استفاده کنید. اتد پلاس با ارائه رایگان کلاس مجازی ، پیام رسان ،آزمون انلاین ، محتوای اموزشی و ویدئو کنفرانس به یکی از محبوبترین نرم افزار های آموزش مجازی تبدیل می شود و با شیوع بیماری کرونا به یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای مورد استفاده مدارس قرار گرفته است . اتد پلاس با ایجاد بستر cdn  خود کار اتصال کاربران خیال کاربران خود را راحت نموده و در سامانه خود اشتراک گذاری و ذخیره لایو را در اختیار کاربران خود قرار داده است که به صورت نامحدود  میتوانند تماس تصویری خود را ادامه دهند.

گوگل هنگ‌اوت

گوگل هنگ‌اوت

امکان برگزاری کنفرانس به‌مدت نامحدود و حداکثر با حضور ۱۰ مشارکت‌کننده

درصورتی‌که حساب کاربری گوگل بسازید، به گوگل هنگ‌اوت دسترسی خواهید داشت. برای کاربرانی که از نسخه‌ی رایگان جی‌میل و جی‌سوئیت استفاده می‌کنند، هنگ‌اوت اجازه می‌دهد حداکثر با ۱۰ نفر مشارکت‌کننده ویدئوکنفرانس برگزار کنند. سرویس هنگ‌اوت از دریافت و ارسال هم‌زمان چند صدا پشتیبانی می‌کند و کاربران نیز می‌توانند ازطریق دریافت ایمیل یا لینک به‌اشتراک گذاشته‌شده به ویدئوکنفرانس ملحق شوند.

به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، گوگل فرصتی کاملا رایگان دراختیار دانشجویان، کسب‌وکارهای کوچک و… قرار داده است که هم‌زمان ویدئوکنفرانسی با حضور حداکثر ۲۵۰ نفر برگزار کنند. این قابلیت برای نسخه‌ی پولی هنگ‌اوت در نظر گرفته شده است؛ اما علاقه‌مندان تا ۱۱ تیر ۱۳۹۹ می‌توانند رایگان از این حالت استفاده کنند. از امکانات دیگری که تا ۱۱ تیر رایگان خواهند بود، امکان ضبط و ذخیره‌ی ویدئوکنفرانس‌ها در گوگل‌درایو و استریم ویدئو در دامنه‌ی خاصی برای حداکثر ۱۰۰ هزار تماشاگر است. شما می‌توانید از گوگل هنگ‌اوت در اکثر مرورگرها یا ازطریق نسخه‌ی اندروید یا iOS استفاده کنید.

سیسکو وبکس‌میتینگ

 

امکان برگزاری کنفرانس به‌مدت نامحدود و حداکثر با حضور ۱۰۰ مشارکت‌کننده

اصولا نام سیسکو یادآور اپلیکیشن‌های گران‌قیمت است؛ اما اپلیکیشن سیسکو وبکس‌میتینگ (CISCO Webex Meetings) از گزینه‌ی رایگانی نیز بهره می‌برد که به کاربران اجازه می‌دهد به‌رایگان ویدئوکنفرانسی با حضور حداکثر ۱۰۰ نفر مشارکت‌کننده برگزار کنند.

برای هر کاربر حافظه ابری به ظرفیت ۱ گیگابایت در نظر گرفته شده است که ویدئوهای خود را ضبط کند یا فایل‌هایش را با دیگران به‌اشتراک بگذارد. تعداد برقراری تماس در روز نامحدود است و در‌حال‌حاضر نیز، وبکس به کاربران ۵۲ کشور در دنیا اجازه می‌دهد ازطریق شماره‌تلفن به ویدئوکنفرانس ملحق شوند. کاربران با استفاده از مرورگرهای مختلف یا اپلیکیشن اندروید یا iOS وبکس می‌توانند ویدئوکنفرانس برگزار کنند.

زوم‌میتینگ

زوم‌میتینگ

 

امکان برگزاری کنفرانس به‌مدت ۴۰ دقیقه و حداکثر با حضور ۱۰۰ مشارکت‌کننده

زوم تقریبا یکی از برنامه‌های کامل‌ برگزاری ویدئوکنفرانس محسوب می‌شود و هدف اصلی آن نیز کاربران سطح سازمانی است که حق اشتراک پرداخت می‌کنند. با‌این‌حال، نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن از ویژگی‌های جالبی برخوردار است تا کاربران را با زوم آشنا و گزینه‌های دردسترس در نسخه‌ی ویژه آن را به کاربران معرفی کند.

کاربران می‌توانند ویدئوکنفرانسی با مشارکت نهایت ۱۰۰ نفر برگزار کنند؛ اما زمان این ویدئوکنفرانس محدود و تنها ۴۰ دقیقه است. با خرید اشتراک ویژه، محدودیت‌های درنظرگرفته‌شده برداشته می‌شود؛ اما کاربر می‌تواند کنفرانس خود را به کمتر از ۴۰ دقیقه محدود کند یا پس از اتمام آن، کنفرانس جدیدی آغاز کند.

امکان برگزاری نامحدود کنفرانس در روز وجود دارد که از مزیت‌های دیگر زوم محسوب می‌شود. از زوم می‌توانید در اکثر مرورگرها یا ازطریق نسخه‌ی اندروید یا iOS استفاده کنید. همچنین، اپلیکیشنی کاملا مستقل برای زوم ساخته شده است که کاربران به مرورگرها نیازی نداشته باشند. از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن امکان ضبط صوتی یا ویدئویی کنفرانس‌ها روی حافظه ذخیره‌سازی دستگاه است.

اسکایپ

اسکایپ

 

امکان برگزاری کنفرانس به‌مدت نامحدود و حداکثر با حضور ۵۰ مشارکت‌کننده

اسکایپ یکی از پیام‌رسان‌های معروف‌ است که قابلیت برگزاری ویدئوکنفرانس را نیز دارد. در گذشته، امکان برگزاری ویدئوکنفرانس حداکثر با حضور ۲۵ مشارکت‌کننده وجود داشت که پس از عرضه‌ی به‌روزرسانی آوریل ۲۰۱۹، این ظرفیت به ۵۰ نفر رسید. برگزاری ویدئوکنفرانس در اسکایپ با حضور ۵۰ نفر مشارکت‌کننده رایگان است و محدودیت زمانی نیز ندارد. بزرگ‌ترین نکته‌ی منفی اسکایپ نیاز هر مشارکت‌کننده به دانلود و نصب این اپلیکیشن و ثبت‌نام در آن است؛ حال فرقی نمی‌کند مشارکت‌کننده از نسخه‌ی دسکتاپ استفاده کند یا اپلیکیشن گجت‌های حمل‌شدنی.

کاربران حاضر در ویدئوکنفرانس می‌توانند ویدئو را روی فضای ذخیره‌سازی ابری ضبط کنند؛ اما وقتی دستور ضبط ویدئوکنفرانس صادر شود، کاربران دیگر از این موضوع مطلع می‌شوند. پس از ذخیره‌ی ویدئوکنفرانس، فایل آن حداکثر ۳۰ روز روی فضای ابری باقی می‌ماند و امکان ذخیره در حافظه یا به‌اشتراک‌گذاشتن آن وجود دارد.

فری‌کنفرانس

فری‌کنفرانس

 

امکان برگزاری فقط پنج کنفرانس به‌مدت نامحدود و حداکثر با حضور ۱،۰۰۰ مشارکت‌کننده

برخلاف نام این اپلیکیشن، فری‌کنفرانس (FreeConference) کاملا رایگان نیست؛ بلکه کاربر پس از ثبت‌نام تنها می‌تواند پنج ویدئو‌کنفرانس رایگان برگزار کند. باوجوداین، امکان برگزاری ویدئوکنفرانس با حضور ۱،۰۰۰ نفر مشارکت‌کننده و به‌مدت نامحدود باعث می‌شود فری‌کنفرانس در فهرستمان جای گیرد.

کاربران می‌توانند ازطریق تلفن یا مرورگر به ویدئوکنفرانس محلق شوند و نسخه‌ی اندروید و iOS نیز برای آن در نظر گرفته شده است. متأسفانه امکان ضبط و دانلود ویدئوکنفرانس فقط برای مشترکان ویژه استفاده‌شدنی است و کاربران نسخه‌ی رایگان نمی‌توانند ویدئوکنفرانس را ضبط کنند.

جیتسی

جیتسی

 

امکان برگزاری کنفرانس به‌مدت نامحدود و با حضور مشارکت‌کنندگان بی‌نهایت

جیتسی (Jitsi) اپلیکیشنی کاملا رایگان است و از ویژگی‌های بی‌نظیری نیز بهره می‌برد. جیتسی پروژه‌ای متن‌باز است که به کاربر امکان می‌دهد ویدئوکنفرانس را با میزبانی شخصی اجرا کند. درصورتی‌که میزبانی ویدئوکنفرانس را خودتان انجام دهید، می‌توانید تعداد مدنظر مشارکت‌کنندگان را دعوت کنید و محدودیتی دراین‌زمینه ندارید. ناگفته نماند مشارکت‌کنندگان امکان حضور در ویدئوکنفرانس ازطریق تماس تلفنی را نیز خواهند داشت. برای جیتسی علاوه‌بر نسخه‌ی رایانه‌ی شخصی، اپلیکیشن اندروید و iOS نیز در نظر گرفته شده است.

آپاراتNext Back

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

11 − 7 =