آقای مشتری
انگیزه: چه عاملی باعث وفاداری مشتری به کسب‌وکار می‌شود
بهمن ۲۷, ۱۳۹۷
آقای مشتری
چگونه به مشتریانمان پاداش دهیم؟
بهمن ۲۷, ۱۳۹۷

چرا به مشتریانمان پاداش دهیم؟

قبل از اینکه بدانیم چگونه باید به مشتریانمان پاداش دهیم باید بدانیم که چرا به مشتریانمان پاداش می‌دهیم. پاداش به مشتریان یک اصل روانشناسی را دنبال می‌کند که به آن تلاش و پاداش میگویند و بر مبنای آن باشگاه مشتریان شکل می‌گیرد اما تلاش و پاداش یا عملکرد و پاداش چیست، چه نقشی در شکل‌گیری باشگاه مشتریان دارد؟

درواقع تلاش و پاداش شالوده شکل‌گیری باشگاه مشتریان است، چراکه در طراحی باشگاه مشتریان با استفاده از تلاش و پاداش می‌تواند رفتار مشتری را مطابق با نیاز و برنامه‌های باشگاه جهت بدهیم به شکلی که گویی به مشتری میگوییم باید این کار را (که در جهت منافع ما است) انجام دهید تا به پاداش متناسب برسید، اما تلاش و پاداش باید باهم متناسب باشند، پاداش در هنگام ورود مشتری برای بار اول (آنبوردینگ) بسیار اهمیت دارد که در مقالات بعد بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

پاداش یک انگیزه خارجی و مهم است که در سامانه‌های باشگاه مشتریان بر اساس تلاش مشتری به آن جهت داده می‌شود.

 در مطلب بعد به شما میگویم چگونه به مشتریانتان پاداش دهید.

اسماعیل جعفری
مشاور در حوزه کسب‌وکار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

2 × 1 =