آقای مشتری
به خود بیایید، روش‌های جذب مشتری تغییر کرده است
اسفند ۶, ۱۳۹۷
چگونه سرزبان بیافتیم
اسفند ۷, ۱۳۹۷

جونا برگر جامعه‌شناس و محقق در حوزه انتشار ویروسی در کتاب مسری خود می‌گوید هر چه بیشتر محصولی دیده شود پیروی از آن آسان‌تر و همه‌گیرتر می‌شود اما چگونه اتفاق می‌افتد با تبلیغات در بیلبورد؟ تلویزیون؟

بله اما این تنها راه نیست اگرچه راه مرسومی است اما من با آن مخالفم چراکه هزینه‌های سنگینی در پی دارد و بازدهی کمتری، باز به مطلب قبل بازمی‌گردیم تابه‌حال محاسبه کرده‌اید به ازای جذب یک مشتری جدید چه میزان هزینه تبلیغات کرده‌اید؟ اگر محاسبه کنید متوجه خواهید شد اصلاً نمی‌ارزد اما من روش دیگری دارم!

مشتریانتان! اما چگونه؟

هرکدام از مشتریان شما تعداد زیادی دوست در شبکه‌های اجتماعی دارند امروزه اینستاگرام فعال‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است، خیلی از افراد هنگامی‌که یک پست می‌گذارند از مخاطبانشان می‌خواهند دوستانشان را درازای شرکت در قرعه‌کشی تک کنند یا پست‌های گذاشته‌شده را در استوری یا پست‌های خودشان درازای شرکت در قرعه‌کشی انتشار دهند این راه بسیار قوی و کارآمد است اما بدون استراتژی جواب نمی‌دهد، شما باید یک موتور برای تبلیغات ویروسی خود داشته باشید این موتور مانند موتور توسعه ویروسی شامل دو مورد است چرا باید مشتریانتان این کار را انجام دهند در عوض چه چیزی اعتبار خودشان را برای شما خرج می‌کنند و اینکه چه مکانیزم و سازوکاری برای تبلیغات ویروسی وجود دارد. برای روشن کردن موتور تبلیغات ویروسی شما باید سوخت را در موتور بریزید تا موتور روشن شود و اتوماتیک برای شما کار کند، سوخت موتور ویروسی شما، محتوا است در خصوص محتوا در مطالب بعد بیشتر توضیح خواهم داد

اسماعیل جعفری

مشاور کسب‌وکار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

سیزده − 13 =