هوشمندسازی مدارس
رویداد آموزشی تهران هوشمند سازی مدارس اسفند ۹۷
اسفند ۶, ۱۳۹۷
آقای مشتری
تبلیغات ویروسی چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد
اسفند ۶, ۱۳۹۷

روش‌های جذب مشتری در دنیا تغییر کرده است، تبلیغات در بیلبوردها، تلویزیون و مجله برای بازاریاب بسیار پرهزینه است و به ازای مبالغ هنگفتی می‌توان عده‌ای مشتری جذب کرد، آیا تا به حال محاسبه کرده‌اید به ازای به دست آوردن یک مشتری جدید چه میزان خرج می‌کنید؟ اگر به تبلیغات سنتی بسنده کرده باشید قطعاً به ازای جذب یک مشتری مبلغ زیادی هزینه کرده‌اید؛ اما چه راه دیگری وجود دارد؟

بهترین راه برای به دست آوردن مشتری، دستیابی به مشتریان جدید از طریق مشتریان سابق است یعنی مدل ویروسی به‌گونه‌ای که یک مشتری، مشتریان جدیدی با خود بیاورد اما این کار به این سادگی‌ها هم نیست و نمی‌توان از مشتریان توقع داشت که مشتریان جدیدی با خود بیاورند، برای اینکه از این راه‌حل استفاده کنید بایستی یک موتور ویروسی راه‌اندازی کنید، وقتی موتور ویروسی شما روشن شود، آنگاه مشتریان شما به‌سرعت افزایش پیدا می‌کنید اما چگونه یک موتور ویروسی روشن می‌شود؟

برای روشن کردن یک موتور ویروسی باید دو مسئله را حل کنیم:

اول: چرا باید مشتریان سابق یک مشتری جدید به مجموعه ما اضافه کند، چه دلیلی دارد که مشتریان ما از اعتبار خودشان برای ما خرج کنند

دوم: چگونه یک مشتری می‌تواند مشتریان دیگری را به مجموعه ما اضافه کند با چه سازوکاری

جواب اولین مورد در موتور ویروسی ایجاد انگیزه‌های درونی و بیرونی و پاداش است که در قسمت‌های قبل توضیح داده شد و در بخش دوم باید موتور ویروسی مجهز به مکانیزم مرتب و کارا در کسب‌وکار ما باشد.

اسماعیل جعفری

مشاور کسب‌وکار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

14 − نه =