راه های خودکشی در کلاس مجازی
۷ روش خودکشی در کلاس مجازی آموزش آنلاین
دی ۴, ۱۳۹۹
واقعیت افزوده در آموزش مجازی
کاربرد واقعیت افزوده در آموزش مجازی
دی ۲۱, ۱۳۹۹

 

با شیوع بیماری کرونا و برگزاری آموزش مجازی در تمامی مراکز آموزشی کشور با وجود دغدغه های آموزشی هر چه  به فصل امتحانات دانش آموزان نزدیک تر می شویم  نگرانی هایمان نسبت به برگزاری آزمون بیشتر می شود بنابراین ناگزیر به استفاده از آزمون آنلاین هستیم. دلیل برگزاری آزمون ایجاد عدالت بین دانش آموزان و بررسی عملکرد آموزشی  و یادگیری دانش آموزان است؛ لذا زمانی که ما دسترسی به دانش آموزان برای برگزاری امتحانات نداریم و آزمون های ما بصورت آنلاین برگزاری میگردد می توانیم از هوش مصنوعی جهت بررسی عملکرد دانش آموزان حین برگزاری آزمون استفاده نمائیم.

مفهوم هوش مصنوعی

 هوش مصنوعی به سامانه‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی را داشته باشند. 

از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها.

     ۱.  دیدن تصاویر دانش آموزان در هنگام برگزاری آزمون آنلاین توسط معلم:

معلم براحتی می تواند دانش آموزان خود را بصورت آنلاین هنگام برگزاری آزمون مشاهده نماید. این ابزار ثبت عملکرد دانش آموزان و نظارت بر رفتار آنها هنگام برگزاری آزمون را برای معلم و مدیریت راحت می کند.

       ۲.  استفاده از هوش مصنوعی (بینایی تصویر) جهت احراز هویت دانش آموزان:

 با توجه به تصویری که قبلا برای دانش آموزان ثبت شده، تشخیص دهد که آیا خود دانش آموز در حال برگزاری آزمون است یا خیر.

استفاده از این ابزار در قفل های تلفن همراه خود زیاد استفاده کرده ایم.

با استفاده از ماشین بینایی تصویر هویت دانش آموز را بررسی  و در صورت عدم تطابق با چهره معرفی شده اجازه شرکت در آزمون به وی داده نمی شود.

      ۳. استفاده از موقعیت دانش آموزان (GPS):

با این ابزار معلم می تواند موقعیت دانش آموزان را هنگام برگزاری آزمون مشاهده نماید  و اگر دانش آموزان در موقعیت های نزدیک به هم در حال برگزاری آزمون باشند سامانه به معلم اعلام وضعیت می کند.

      ۴. استفاده از تحلیل پاسخنامه:

با استفاده از هوش مصنوعی میتوان دانش آموزان با پاسخنامه یکسان را شناسایی نمود.

      ۵. استفاده از ابزار زمان در پاسخگویی:

حتی اگر در آزمون آنلاین، ترتیب سوالات هم متفاوت باشد، هوش مصنوعی تشخیص می دهد کدام یک از دانش آموزان بصورت همزمان در حال پاسخ به سوالات یکسان هستند .

      ۶. تحلیل پاسخنامه در جهت یادگیری:

هوش مصنوعی به معلم کمک میکند با توجه به پاسخ دانش آموزان به سوالات (سخت/ متوسط / آسان) درک دانش آموزان نسبت به مطالب درسی مشخص شود. این ابزار کمک شایانی به معلم در جهت شناخت مشکلات درسی دانش آموزان دارد .

موارد فوق بخشی از کاربرد هوش مصنوعی است که میتوان در سامانه های برگزاری آزمون آنلاین جهت برگزاری بهتر امتحانات استفاده نمود. لذا هوش مصنوعی بخش جدایی ناپذیری در استفاده از تکنولوژی می باشد که به واسطه بیماری کرونا و آموزش آنلاین  نقش خود را در فضای مجازی به نمایش گذاشته است .

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

پنج − 2 =