آقای مشتری
چگونه به مشتریانمان پاداش دهیم؟
بهمن ۲۷, ۱۳۹۷
شرکت هوش مصنوعی لیان
اعطای تندیس بهترین مقالات به شرکت هوش مصنوعی لیان
اسفند ۳, ۱۳۹۷

اگر فکر می‌کنید که رشد کسب‌وکار و جذب و نگهداشت مشتری بدون سرمایه‌گذاری و خرج مبالغی هنگفت امکان‌پذیر نیست سخت در اشتباهید.

جالب است بدانید تمام شرکت‌های عظیم دنیا بدون سرمایه کار خود را آغاز کردند به‌عنوان‌مثال می‌توانم به شرکت‌هایی مثل فیس‌بوک، اپل، آمازون، ماکروسافت و انبوهی از شرکت‌ها که امروز همه دنیا آن‌ها را می‌شناسند اشاره‌کنم، اما آیا این موضوع اتفاقی است چگونه این شرکت‌ها و انبوهی از این شرکت‌ها به چنین جایگاهی رسیدند؟ راز آن‌ها چیست؟ من به شما میگویم.

برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا توسعه کسب‌وکار لازم نیست به قول برخی دوستان تبلیغاتی بمب تبلیغاتی منفجر کنید و همه‌جا را ازجمله تلویزیون و تابلوهای تبلیغاتی و نمایشگاه و بروشور پرکنید از تبلیغات خود راهی که هیچ‌کدام از بزرگان کسب‌وکار نرفتند.

شما باید علمی رفتار کنید (نترسید قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد) کافی است فکر کنید یا مشاوره بگیرید تیم آقای مشتری و باشگاه مشتریان آقای مشتری همواره در کنار شما خواهد بود.

اما علمی رفتار کردن چگونه است؟

الف. محصولی بسازید یا ارائه کنید که مشتری آن را بخواهد. (این موضوع در مطالب بعد بیشتر توضیح می‌دهد)

ب.مشتریان اولیه خود را پیدا کنید (در مطلب بعد میگویم چگونه این کار را انجام دهید)

ج.از مشتری‌های گذشته به مشتریان جدید برسید (از هرکدام از مشتریان به‌عنوان یک رسانه استفاده کنید)

د.چرخه خرید مشتریان را در دست بگیرید و آن را ببندید (مانند یک قیف نباشید که با سختی مشتری به دست می‌آورد و به‌آسانی مشتری از دست می‌دهد).

در انتها اگر پیش خودتان میگویید که تو که این کار را بلدی چرا خودت انجام نمی‌دهی باید بگویم دقیقاً در حال انجامش هستم به‌گونه‌ای که اگر این‌چنین نبود شما اکنون مشغول خواندن آن نبودید.

اسماعیل جعفری

مشاور در حوزه کسب‌وکار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بیست − سیزده =