آموزش آنلاین
 (Online Education) آموزش آنلاین چیست ؟
آذر ۱۱, ۱۳۹۹
واتساپ
واتساپ بلای جان آموزش در مدارس کشور
آذر ۱۲, ۱۳۹۹

اسکای روم به تنهایی کافی نیست. یکی از مشکلات رایج برگزاری رویدادهای آنلاین ( آموزش آنلاین، وبینار، وب‌کنفرانس و… ) آموزش کاربران برای شرکت در این رویدادها است. بسیاری از محصولات موجود در بازار نیازمند نصب افزونه‌ها و پیش‌نیازهای مختلفی هستند که این امر برای بسیاری از مخاطبین که دانش کمتری دارند کاری دشوار است و مانع از استقبال گسترده آن‌ها می‌گردد. برای شرکت در رویدادهایی که در بستر اسکای‌روم ، بیگ بلو باتن برگزار می‌شوند نیاز به نصب هیچ‌گونه افزونه، نرم‌افزار یا پیش‌نیازی نیست و مخاطبین تنها با یک کلیک می‌توانند به‌راحتی در رویداد موردنظر شرکت نمایند. حتی برای استفاده از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها نیز نیازی به نصب اپلیکیشن نبوده و اسکای‌روم و یا بیگ بلو باتن در مرورگرهای رایج به‌سادگی قابل‌اجرا است.

برای برگزاری رویداد آنلاین تنها اشتراک گذاری و یا دیدن تصویری برای اجرای یک کلاس کافیست ؟ در واقع خیر زیرا آموزش صرفا حضور در یک کلاس آنلاین را در بر نمیگیرد و مواردی را بایست به این رویداد اضافه کرد به شرح موارد مورد نیاز می پردازیم:

۱. پرونده آموزشی و انضباطی

۲. مشاهده تصاویر تمام دانش آموزان

۳. برگزاری آزمون و بانک آزمون

۴. ثبت نمرات

۵. پیام رسان آموزشی

۶. نظارت آنلاین

۷. محتوای آموزشی

۸. یکپارچگی سامانه

پرونده آموزشی، انضباطی و مالی:

باید قبل از هرچیزی این نکته را در نظر بگیریم زمانی که آموزش ما به صورت مجازی ایجاد شود میبایست تمام ارکان مدرسه به صورت مجازی شبیه سازی شود . ما نیازمند یک سامانه LMS نیازمندیم تا بتوانیم :

ثبت نام دانش آموزان

  • کلاس بندی دانش آموزان
  • تعریف معلمان
  • تنظیم برنامه درسی
  • ایجاد پرونده مالی
  • ایجاد پرونده انضباطی
  • ایجاد پرونده آموزشی
  • نظارت بر عملکرد دانش آموز و معلمان

ما نیازمند یک اسکلت آموزش مجازی هستیم تا بتوانیم مسئولیت و محدودیت هریک از پرسنل و معلمین را مشخص نمائیم.

مشاهده تصاویر تما دانش آموزان:

برای ایجاد یک رویداد تصویری نه تنها به برقراری یک کلاس نیازمندیم بلکه می بایست معلم بتواند بر انجام امور تمام دانش آموزان در کلاس درس نظارت کند یعنی تمام دانش آموزان خود را دریک بستر تصویری مشاهده کند .

برگزاری آزمون و بانک آزمون

یکی از نکات مهم سامانه های آموزش مجازی ایجاد بستری برای ارزیابی دانش آموزان است . بتوان بر اساس سر فصل های تدریس و همچنین سطح دانش آموزان از انها آزمون گرفت ، معدل کلاس را محاسبه کند ، پاسخنامه دانش آموزان را مشاهده نماید و تصاویر دانش آموزان را هنگام برگزاری آزمون ببیند.

ثبت نمره

معلم بتواند نمرات را به صورت توصیفی و عددی به راحتی ثبت کند و معدل کلاس را ارزیابی کند و مدی بتواند دسترسی به نمرات داشته باشد و به راحتی به اطلاع اولیا برسد.

پیام رسان آموزشی:

یکی از نیاز های مبرم مدارس و معلمان استفاده از بستر پیام رسان است تا بتوانند به راحتی با دانش آموزان خود ارتباط برقرار کنند و پرسش و پاسخ خود ، ارسال و دریافت تکالیف خود را از طریق محیط پیام رسان انجام دهند.

نظارت آنلاین:

بستری که مدیر بتواند در کلاس های درس آنلاین چه در محیط پیام رسان و کلاس مجازی ، چه محیط لایو حضور پیدا کند و نسبت به امور آموزشی نظارت داشته باشد.

معلم بتواند حضور دانش آموز خود را در لایو مشاهده و تصاویر تمام آنها را در کلاس ببیند.

معلم بتواند در هنگام برگزاری آزمون تصاویر دانش آموزان هنگام برگزاری آزمون مشاده کند.

محتوای آموزشی:

ارسال و دریافت محتوا یکی از لازمه های آموزش مجازی است اما سامانه ای که بتواند محتوای دروس را بصورت آماده و بر اساس بودجه بندی در اختیار معلمین  دانش آموزان قرار بدهد توانسته باری را از دوش آموزش بردارد . تا معلم بتواند به راحتی آموزش معکوس خود را پیاده کند و سبب تثبیت یادگیری گردد.

یکپارچگی سامانه ها

یکی از مشکلات مدارس مهاجرت هایی است که مرتب بین نرم افزار های دیگر دارند. در واقع سبب سردرگمی دانش آموزان و معلمان شده لذا می بایست با یک سامانه یکپارچه تمام عیار که بتواند تمام موارد فوق را حل کند .

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

بیست + 3 =