آقای مشتری
عیدانه ۹۸ آقای مشتری
فروردین ۵, ۱۳۹۸
مشتری مداری
داستان مشتری مداری خود را بسازید
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۸

«هوادار» به شخصی اطلاق می گردد که نسبت به یک موضوع سوژه مقدار اشتیاق شاید غیرمعمولی از خود نشان دهد؛ این موضوع میتواند ورزش، متن ادبی، رسانه‌ی تصویری، موسیقی و یا شخص حقیقی باشد.

باشگاه هواداری

بزرگ ترین دارایی هر تیمی در جهان هواداران آن تیم هستند.

باشگاه هواداران، گروهی از افراد است که به فرد، گروه یا ایده شناخته شده ای تعلق خاطر دارند و باشگاه  به هواداران این امکان را می دهد تا هم با باشگاه مورد علاقه ی خود به شکل مستقیم در ارتباط باشند و هم امکانات باشگاه شان آسان تر در دسترس قرار گیرد.

نمونه های اجرایی در دنیا

هر کدام از هواداران با پرداخت حق عضویت به صورت سالیانه می توانند عضو باشگاه هواداران تیم محبوب خود باشند.

مبالغ حق عضویت در باشگاه هواداران تیم های مختلف متفاوت و بسته به خدمات قابل ارائه به هواداران می باشد مانند ارسال کارت عضویت، ارسال مجله باشگاه به صورت ماهیانه و … .

امتیازات مشتری با توجه به عضویت، خرید بلیط و خرید از فروشگاههای رسمی باشگاه به صورت آنلاین و حضوری می باشد.

با عضویت از طریق وب سایت رسمی باشگاه، هواداران از مزایای زیر برخوردار می شوند از جمله:

دسترسی رایگان به تلویزیون باشگاه که امکان مشاهده تمرینات قبل از مسابقات، مسابقات، تمرینات انفرادی بازیکنان و … را  به هواداران عضو ارائه می نماید.

قرعه کشی های باشگاه بسته به عضویت و خرید بلیط بازی ها می باشد. باشگاه ها قرعه کشی را براساس امتیازات هوادار محاسبه میکنند و هرچه هوادار امتیاز بیشتری داشته باشد شانس بیشتری در قرعه کشی دارد!

خدمات باشگاه چلسی به هواداران

با عضویت از طریق وب سایت رسمی باشگاه، هواداران از مزایای زیر برخوردار می شوند از جمله:

دسترسی رایگان به تلویزیون باشگاه که امکان مشاهده تمرینات قبل از مسابقات، مسابقات، تمرینات انفرادی بازیکنان و … را  به هواداران عضو ارائه می نماید.

قرعه کشی های باشگاه بسته به عضویت و خرید بلیط بازی ها

قرعه کشی سفر رایگان برای تماشای بازی

قرعه کشی بهترین مکان ورزشگاه و صندلی

امکان دسترسی به رستورانها و بارهای ورزشگاه با قیمت مناسب

مزایای عضویت در باشگاه هواداران بارسلونا

قرعه کشی ماهانه ۳ عدد پیراهن بارسلونا

دریافت خبرنامه باشگاه

قرعه کشی ست کامل لباس بارسلونا در لحظات خاص

امضا گرفتن از بازیکنان بر روی توپ ، پیراهن و لوازم دیگر

مزایای عضویت در باشگاه هواداران بایرن مونیخ

هر عضو جدید یک شال رایگان دریافت می کند

۱۰ درصد تخفیف برای خرید کلیه اقلام  از فروشگاه ها به صورت آنلاین یا فروشگاه های رسمی باشگاه به صورت حضوری

ارسال مجله باشگاه درب منزل

اولویت دریافت خدمات و خرید به هواداران که عضویت دارند

بلیط های بازیهای خانگی به جز در مواردی فقط به اعضا فروخته می شوند

نکته دیگر اینکه هزینه عضویت برای هواداران این باشگاه با توجه به سنین مختلف، متفاوت است و همچنین هزینه عضویت برای معلولین و افراد سالخورده و کودکان (تا ۱۷ سال) ۵۰ درصد کمتراز هزینه عضویت بزرگسالان می باشد.

مزایای عضویت در باشگاه هواداران یوونتوس

با عضویت در این باشگاه هواداران به عنوان عضو یا به صورت قرعه کشی از مزایای زیر برخوردار می شوند:

امکان حضور منحصر به فرد در ورزشگاه

امکان شرکت در تورهای باشگاه

تخفیف ۵ درصدی از خدمات در فروشگاهها آنلاین

در روزهای خاص هواداران میتوانند از فروشگاه های رسمی و آنلاین  ۱۰ درصد تخفیف دریافت کنند.

امکان حضور در جلسات تمرینی باشگاه

فرستادن کارت هواداری برای هواداران عضو باشگاه

سناریو جذب هوادار

سناریو جذب هوادار به سیاست گزاری های باشگاه، راهکارهای جذب، امکانات قابل دسترس، شرایط محیطی، کمک گرفتن از اسپانسر قوی و مولفه های دیگر مرتبط می باشد.

در پایین به چند نمونه از سناریو جذب هوادار میپردازیم.

باشگاه وستهام انگلیس برای جذب هوادار از بچه های کوچک برای تماشای بازی ها دعوت به عمل می آورد که تا به حال با این کار توانسته رکورد بلیط گیشه را بشکند.

باشگاه  فوتبال سعودی‌ها برای جذب هوادار مقابل پرسپولیس از ترفند جدید استفاده نمودند، قرار شد پس از دیدار الهلال با پرسپولیس کانون هواداران الهلال در مسقط در اقدامی جدید برای تشویق هواداران عمانی به حضور در ورزشگاه برای حمایت از الهلال مقابل پرسپولیس پیراهن امضا شده بازیکنانش را به هواداران هدیه دادند.

تیم بادران در ورزشگاه آزادی که تعدادشان از هواداران پرسپولیس هم بیشتر بود، اتفاق بی‌سابقه‌ای را در فوتبال ایران رقم زد. تیم دسته اولی و تازه‌تأسیس بادران توانست بیش از ١٠‌هزار نفر را به استادیوم آزادی بکشاند تا از این فرصت طلایی استفاده کند و نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد و تنها دلیل آن دعوت شرکت بازاریابی بادران بود که با دعوت از همکاران خود به حضور در ورزشگاه و تشویق این تیم نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد!

آنچه اهمیت دارد راهکار مناسب برای افزایش هوادار می باشد که با توجه به شرایط فعلی باشگاه، بررسی نقاط قوت و ضعف باشگاه، توسعه زیرساخت های جذب هوادار، کیفیت ارائه خدمات و ایجاد بستر مناسب برای سهولت در دسترسی هواداران به امکانات امکان پذیر می باشد.

سناریو های پیشنهادی برای جذب هوادار

ایجاد بستر مناسب برای عضویت هواداران در وب سایت باشگاه

ایجاد کمپین های هواداری جوانان، کودکان و بزرگسالان

برگزاری فستیوال ها با هدف جذب هوادار

استفاده از تبلیغات هدفمند با هدف جذب جوانان

برگزاری قرعه کشی با توجه به مناسبت های مختلف از جمله مناسبت های تاریخی باشگاه

ایجاد دسترسی به خدمات برای هواداران از طریق سیستم عامل های آنلاین مانند شبکه های اجتماعی

اختصاص سیستم های ارتباط با هوادارانcrm

ایجاد فروشگاه های آنلاین وابسته به باشگاه

پول سازی و کسب درآمد

فروش کارت هواداری و دریافت حق عضویت سالیانه

برگزاری تورهای باشگاهی ویژه هواداران

ایجاد موزه برای باشگاه

برگزاری کلاسهای آموزشی و برگزاری مسابقات بین اعضای هوادار

ایجاد فروشگاه های انحصاری

قرارداد با فروشگاهها، کافی شاپ ها و… ( یک حق سهم از تخفیف بابت ارسال مشتری بگیرند)

فروش بلیط ( به ازای خرید هر بلیط هوادار امتیازی دریافت می کند که با توجه به این امتیاز جایگاههای ویژه تری به آن اختصاص می یابد)

فروش پیراهنهای ورزشی یا وسایل ورزشی و مصرفی انحصارا به هواداران

قدم به قدم تا اجرا

بروزرسانی سایت باشگاه برای ثبت نام و عضویت مشتریان

امکان پرداخت آنلاین برای حق عضویت

ارسال کارت عضویت برای هوادار

امکان خرید آنلاین بلیط با استفاده از کد اشتراک

برگزاری قرعه کشی میان هواداران عضو

معرفی فروشگاه های رسمی هواداری به هوادارن

نصب دستگاههای باشگاه هواداری در فروشگاههای طرف قرارداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

16 − پنج =