|کارت وفاداری باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان در فست فود و رستوران 

کسب و کارهای فست فود و رستوران جهت وفادار نمودن مشتریان خود می توانند از یک برنامه وفاداری و با استفاده از کارت های وفاداری اقدام به وفادار نمودن مشتریان خود نمایند.

برنامه وفاداری که برای این کسب و کار پیشنهاد می شود این است که به ازای خرید مشتری کارت مشتری را شارژ نمایند و مشتری را برای خرید بعدی راغب کنند. این سناریو یک سناریوی عمومی است اما برخی رستوران ها به مشتری اجازه می دهند بعد از تعدادی خرید و رسیدن امتیازشان به میزان خاصی،  یک سرویس رایگان به عنوان هدیه و بدون در نظر گرفتن هزینه و نوع سرویس از امکانات مجموعه استفاده کند، در نهایت کسب و کار ها علاوه بر وفادار سازی مشتری می توانند واحد ارتباط با مشتری خود را غنی کنند و به اطلاعات جالبی در مورد رفتار مشتری؛ شامل نحوه مراجعه و نحوه خرید مشتریان در اختیار کسب و کارشان قرار دهند.
باشگاه مشتریان|کارت وفاداری

 باشگاه مشتریان در فروشگاه های چرم، کیف و کفش و پوشاک 

فروشگاه های چرم، کیف و کفش و پوشاک به دلیل رقابت زیاد در تنوع برندها و عرضه کننده ها و همچنین حجم عظیم نیاز مشتریان عملا در حال رقابت با یکدیگر هستند. این فروشگاه ها می توانند با راه اندازی سرویس وفاداری مشتری علاوه بر دریافت نوع خرید مشتری، رفتار مشتریان وفادار خود را نیز تجزیه و تحلیل نمایند و با استفاده از متدهای داده کاوی اطلاعات با ارزشی از عملکرد آنها بدست بیاورند. همچنین با اعطای کوپن به مشتریان، آنها را علاقه مند به کسب امتیاز بیشتر و در نهایت خرید بیشتر می کنند.
کارت وفاداری باشگاه مشتریان



باشگاه مشتریان در شبکه کردن چند فروشگاه

در برخی کسب و کارهای می توان با تبادل مشتری و استفاده از یک کارت وفاداری مشترک مشتریان را وفادار کرد. مشتری وقتی به یک مجتمع خرید مراجعه می کند. معمولا برای خرید یک جنس خاص مراجعه می کند. می توان با مجموعه کردن فروشگاه ها، و تعریف برنامه وفاداری مختلف، مشتری را به خرید بیشتر  در آن مجموعه راغب کنید.  سناریو به اینصورت می باشد که در صورت خرید کردن از پایانه کارتی به مشتری اخصاص داده شده و امتیازی به وی تعلق می گیرد و مشتری می تواند  امتیاز خود را در هرکدام از فروشگاه ها مصرف کند. بعد از آن فروشگاه ها می توانند امتیاز های استفاده شده را با هم تهاتر کنند و یا بابت امتیاز استفاده شده از فروشگاه صادر کننده هزینه ای را دریافت کنند.

باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان در هتل ها 

هتل ها یکی از مکان هایی هستند که به ندرت یک مشتری را دو یا چند بار ملاقات می کنند. ما برای هتل های متفاوت سناریو های متفاوتی را پیشنهاد می دهد و همچنین برای هتل های انعطاف پذیری در انتخاب سناریو طوری است که که هتل دار سناریو دلخواه خود را داشته باشد. یکی از سناریوی پیشنهادی این است که هرگاه مشتری به هتل مراجعه کرد نام او را در سیستم ثبت کنیم و به مشتری امتیازی اختصاص دهیم، مشتری دو راه دارد! یا می تواند امتیاز خود را در فروشگاه ها و مکان های تفریحی زیر نظر هتل مصرف کند و یا اینکه شارژ را نگه دارد تا در مراجعه های بعدی به هتل به آن افزوده شود و از یک سرویس رایگان استفاده کند. 


باشگاه مشتریان | کارت وفاداری

باشگاه مشتریان بیمه ها

بیمه ها به دلیل فرآیند تمدید قرارداد بیمه با افراد در دوره ها مخصوص و جذب مشتریان جدید از طریق بازاریابی، نیاز به اعطای امتیاز و جذابیت برای وفادار کردن مشتریان خود دارند. که می توانند سناریو های مختلفی از جمله اعطای اعتبار هدیه، استفاده از طرح های رایگان و سایر برنامه های وفاداری به وفادار ساختن مشتریان خود کمک کنند. همچنین می توانند امتیازات کسب شده را در فروشگاه های دیگری که از قبل با بیمه مورد نظر قراردادشان بسته شده، استفاده کنند به طوری که به جای اعطای شارژ هدیه به مشتریان امکان و امتیاز استفاده از یک سری خدمات ارزانتر از سایر فروشگاه ها فراهم گردد.

باشگاه مشتریان در کافی شاپ ها

کافی شاپ ها همواره مشتریان تنوع طلبی دارند که برای هر بار به یک کافه جدید مراجعه می کنند، پس باید چاره ای اندیشید تا آنها را به خود وفادار نمود. ما می توانیم با سیستم اهدای شارژ و امتیاز دهی آنها را به شما وفادار کنیم. سناریوی پیشنهادی به این صورت است که مشتری وقتی به کافی شاپ مراجعه می کند یک کارت الکترونیکی را به مشتری میدهیم که به آن شارژ هدیه تخصیص داده شده است و مشتری می تواند با مراجعه بعدی از این شارژ استفاده کند و دوباره شارژ هدیه دریافت کند و یا اینکه بگذارد به شارژ وی اضافه گردد تا زمانی که شارژ مشتری به حدی برسد که از یک سرویس رایگان بهره مند شود.




باشگاه مشتریان در اماکن تفریحی (سینما، استخر، پارک ها و....)

مکان های تفریحی بسته به نوع و کیفیت خدمات قیمت های متفاوتی برای ورودی و استفاده از امکانات را دارند. مشتریان این مکان ها معمولا مراجعه محدودی دارند.برای این اماکن سناریوهای متفاوتی را می توان تعریف کرد. اول سناریوی بلیطی می باشد که کارت مشتری را بیشتر از مبلغ پرداختی شارژ نموده و مشتری از امکانات آن مکان استفاده می کند و جهت شارژ مجدد مراجعه نموده تا با هزینه مناسب تری از آن مجموعه استفاده نماید.دوم، سناریوی اعطای شارژ هدیه می باشد که مشتری با هر بار استفاده از کارتش به یک میزان مورد نظر نسبت به مبلغ پرداختی شارژ شود و رسیدن شارژ به یک سقف مورد نظر، مشتری می تواند از یک سرویس رایگان به عنوان هدیه امتیازات کسب شده، از مجموعه بهره مند شود.

باشگاه مشتریان در باشگاه های ورزشی (بدنسازی، بیلیارد، بولینگ، گیم نت و.....)

یکی از عمده ترین مشکلات باشگاه های ورزشی غیر از اینکه مراجعه کنندگان ثابت آن ها محدود می باشد، تاخیر در پرداخت شهریه  و اینکه مازاد بر هزینه پرداختی از امکانات باشگاه استفاده می کنند.

برای این گروه از باشگاه ها سناریوی بلیطی را پیشنهاد می دهیم. این سناریو به این صورت می باشد که فرد مراجعه کننده با پرداخت مبلغ شهریه و ورودی، کارتی با میزان درصدی بیشتر از پرداختی شخص شارژ می نماییم. سپس فرد با هر بار مراجعه مبلغ آن جلسه از حسابش کسر می شود و می تواند از آن درصد شارژ اضافه نیز استفاده نماید و تشویق شود برای پرداخت شهریه دوره جدید و حضور مجدد در باشگاه به عمل آورد.

باشگاه مشتریان در هایپر مارکت ها

هایپرمارکت ها امروزه یکی از پر رقابت ترین صنف های موجود در بازار می باشند و همه روزه سناریو های زیادی برای جذب مشتری پیاده سازی می کنند. مانند تخفیفات درصدی، یکی بخر دوتا ببر و.... که یا قدیمی شده اند و همه از آنها استفاده می کنند و یا در بعضی جا ها کاربرد چندانی ندارند  و گاهی باعث ضرر و زیان می شود.

ما به شما مجموعه ای از چند سناریو را پیشنهاد می دهیم؛ کسب امتیاز دهی، خرید رایگان، شرکت در قرعه کشی.این سناریو به این صورت می باشد که مشتری با هر بار مراجعه به میزانی که خرید کرده است درصدی کارت او  شارژ می شود و کسب امتیاز می کند.حال مشتری می تواند این امتیازات را در خرید های بعدی استفاده نماید و خرید رایگان داشته باشد. یا می تواند آنها را نگه داری کند و در قرعه کشی شرکت کند (قرعه کشی در سیستم اجباری نیست و می توان آن را از سناریو حذف نمود.)در این سناریو می توان مشتریانی که مراجعه کمتری داشته اند را با استفاده از شارژ هدیه به عنوان مناسبت ها و یا شرکت دادن در قرعه کشی به خرید دوباره راغب نمود.



باشگاه مشتریان در آرایشگاه ها (زنانه و مردانه)

آرایشگاه ها در نگاه اول چنین سیستمی را برای خود لازم نمیدانند. اما در این صنف چنان رقابت بالا گرفته که با تنوع در ارائه خدمات  نیز همواره مشتریانشان هیچگونه ثبات و ماندگاری ندارند. در باشگاه مشتریان برای آرایشگران سناریو ای پیاده سازی شده که مشتریان را به شدت به آن فروشگاه وفادار می سازد. هنگامی که مشتری به شما مراجعه می کند، شما یک کارت یا یک اکانت را به مشتری اختصاص می دهید و به ازاء هر مراجعه به او امتیازی می دهید و مشتری می تواند در مراجعه بعدی مقداری از هزینه را از کارتش پرداخت کند و در ادامه با مراجعات بعد امتیاز مشتری به حدی میرسد که می تواند یک سرویس رایگان به عنوان هدیه در اختیار داشته باشد.



باشگاه مشتریان در شرکت های هواپیمایی و مسافربری

مسافران همواره انتخاب زیادی در روش و چگونگی نقل مکان در مسافرت کردن خود را دارند. اما با باشگاه مشتریان می توان در انتخاب آنها تأثیر گذاشت و آنها را به سمت خودمان بکشانیم؛ یک شرکت هواپیمایی می تواند با ایجاد باشگاه مشتریان خود، مشتریان را به خود وفادار سازد کافیست از سناریوی امتیازدهی استفاده کند، مشتریان با تهیه اولین بلیط عضو باشگاه مشتریان  شما می شوند و امتیازی را کسب می کنند. این امتیاز می تواند در مراجعات بعدی به عنوان تخفیف استفاده شود یا به حدی برسد که یک سرویس رایگان هدیه بگیرد و یا اینکه در مسافرت در هتل یا فروشگاه های تحت قرارداد آن شرکت هواپیمایی آن شارژ را مصرف کند.

  باشگاه مشتریان در تعمیرگاه ها و سرویس های دوره ای اتومبیل

برای شروع بهتر است با یک مثال شروع کنیم. شما یک فروشگاه تعویض روغن اتومبیل دارید. برخی از مشتریانتان یک بار به شما مراجعه می کنند و شما دیگر انها را نمی بینید. راه حل چیست؟ همیشه باید چیزی برای بازگشت مشتریانتان در نظر داشته باشید. با داشتن یک سناریو برای بازگشت مشتریانتان می توانید باشگاه مشتریان خود را تأسیس کنید. یکی از سناریوهای پیشنهادی به این صورت می باشد که، هنگامی که مشتری برای بار اول به شما مراجعه می کند پس از اتمام تعمییرات لازم یک کارت الکترونیکی به او می دهیم و مراجعه فرد را در سیستم ثبت می کنیم و به او یک شارژ هدیه می دهیم. مزایای این کار به این صورت می باشد که فرد را برای مراجعه بعد به صورت تلنگری مطلع می سازیم و باعث بازگشت او می شویم و همچنین به کار خود نظم می دهیم و حتی می توانیم برای مشتریانمان وقت و نوبت در نظر بگیریم. حال مشتری با چند بار مراجعه امتیازش به حدی میرسد که یک سرویس رایگان دریافت می کند برای مثال فیلتر هوا یا روغن رایگان یا تعویض بدون دستمزد.شما هر سناریویی در نظر داشته باشید قابل اجراست.